Guma do ćwiczeń – jaka najlepsza? Jak używać? Jak ćwiczyć?

Guma do ćwiczeń kojarzy nam się z popularną niegdyś zabawą, w której trzeba było wykazać się szybkością i dobrą koordynacją ruchów. Zamiast podkładu muzycznego towarzyszyła nam wyliczanka, a zamiast siłowni – zwykłe podwórko. Dzisiaj gumy do ćwiczeń to rodzaj profesjonalnego sprzętu, od którego nie stronią nawet prawdziwi sportowcy. Guma do ćwiczeń jest kompaktowa, zmieści się w torebce lub plecaku, a do tego zastąpi nam nawet zestaw drogich hantli. To sprzęt uniwersalny również ze względu na to, że za jego pomocą ćwiczyć można każdą partię ciała, czyli brzuch, uda oraz pośladki.

Guma do ćwiczeń – jak wybrać najlepszą?

Przy wybieraniu odpowiedniej gumy oporowej znaczenie posiada przede wszystkim jej kolor. Wskazuje on bowiem na to, jaki jest opór danej taśmy, co bezpośrednio wiąże się z przewidywanym obciążeniem podczas treningu. Gumę należy dopasować do naszych możliwości. Istnieją specjalne modele bez lateksu, które są przeznaczone dla osób z alergią.

Guma do ćwiczeń

 Guma oporowa – jakie ćwiczenia?

 Jak już wcześniej powiedzieliśmy ten mieszczący się wszędzie dodatek do ćwiczeń potrafi zdziałać prawdziwe cuda w kwestii osiąganych wyników. Nie od dziś wszak wiadomo, że trening z obciążeniem jest bardziej efektywny. Jednocześnie guma oporowa ćwiczy całe, a nie wyizolowane partie mięśniowe, prowadząc tym samym do ogólnej poprawy naszej sylwetki. Tak jest w przypadku na przykład nóg –z pomocą gumy uzyskujemy ładne mięśnie ud, ale także pośladków.

Przykładowe ćwiczenie – gumę naciskamy stopami, po czym chwytamy jej koniec do prawej dłoni. Stajemy prosto, umieszczając ciężar ciała na prawej nodze, lewą odsuwając w bok. Unosimy prawą nogę bez pochylania tułowia, robiąc daną liczbę powtórzeń, po czym zmieniamy nogi. Inne ćwiczenie na nogi odbywa się w klęku podpartym. Gumę owijamy w ręce znajdujące się dokładnie pod barkami. Utworzoną w ten sposób pętle staramy się rozciągać, wkładając stopę dokładnie w jej środek. W ten sposób mocno angażujemy mięśnie ud i pupy. Po nogach nadszedł czas na brzuch. Tutaj, w siadzie półleżącym, taśmę zakładamy pod podeszwy, a jej końce trzymamy w rękach. Wykonujemy skręty, znane inaczej pod nazwą russian twist.

Mięśnie brzucha, które najbardziej pracują przy tym ćwiczeniu, to głównie skośne i międzyżebrowe. Inna możliwa wersja tego ćwiczenia – pozostajemy w pozycji nieruchomej, a końce gumy trzymamy w rękach i robimy naprzemiennie prostujemy nogi i uginamy nogi z jednoczesnym rozkładaniem rąk na boki. Guma nadaje się także do ćwiczenia górnych partii ciała, głównie mięśni ramion oraz klatki piersiowej. Polegają one na skrętach tułowia wykonywanych w podporze, gdzie jedna końcówka taśmy tkwi w ręce spoczywającej na ziemi, druga zaś w ręce robiącej skręt. Podczas ćwiczenia powinno się czuć napięcie całego ciała, również w mięśniach brzucha.

 Guma oporowa – wady oraz zalety

 Choć guma oporowa to bardzo dobre wyposażenie do ćwiczeń to nie jest ona pozbawiona wad. Trzeba poświęcić czas na jej staranne dobranie, a także dokładnie zapoznać się z techniką wykonywania ćwiczeń. Zalet jest zdecydowanie więcej, a należy do nich uniwersalność, niska cena oraz możliwość korzystania z gumy oporowej praktycznie wszędzie. Zawsze możemy ją też mieć przy sobie – wystarczy mała kieszonka w sportowej torbie.

Szukasz gumy do ćwiczeń? Sprawdź w trenujesz.pl

Guma do ćwiczeń – jaka najlepsza? Jak używać? Jak ćwiczyć?
5 (100%) 2 vote[s]