Jak pić więcej wody? Jak często pić wodę? Woda z cytryną

Woda jest niezbędnym elementem diety. Najczęściej organizm potrzebuje większej jej ilości od tej faktycznie do niego dostarczanej. Mało kto zdaje sobie sprawę, jaka ilość wody jest wskazana i jak zwiększyć jej spożycie. Jak pić więcej wody? Jak często pić?

Zalecenia dietetyków

Wskazania specjalistów nie są precyzyjne, jeśli chodzi o ilość spożywanej dziennie wody. Twierdzą oni jednak, że na pewno nie powinno to być mniej niż 1.5 litra. Dla każdego wskazania są nieco inne, zależne przede wszystkim od wagi ciała oraz od ilości dostarczanych do organizmu kalorii. Ażeby określić własne zapotrzebowanie na wodę warto podzielić swoją wagę przez 30. Otrzymany wynik określa liczbę litrów potrzebnych dziennie do prawidłowego funkcjonowania i dobrego zdrowia.

Jak często pić wodę?

Generalnie, zalecenie brzmi, że im częściej pije się wodę tym lepiej. Jednorazowe duże spożycie poza wysiłkiem fizycznym jest niewskazane ze względu na wypłukiwanie soli mineralnych. Co jednak oznacza częste picie wody? Według dietetyków najbardziej uniwersalne jest rozwiązanie polegające na piciu 1 szklanki 8 razy dziennie. Daje to mniej więcej 2l wody dziennie. Oczywiście, w przypadku osób o większej wadze wskazane są czasem nawet i 3l każdego dnia. Ludzie ci nie powinni jednak zamiast 1 pić 2 szklanek wody, lecz zamiast 8 dostarczać je do organizmu 10-12 razy dziennie.

Zalety picia wody

Woda rzecz jasna jest niezbędna do życia każdemu człowiekowi. Dostarczanie jej organizmowi w większych ilościach ma wiele zalet

  • Poprawa jakości i wyglądu skóry- odpowiednie nawodnienie sprawia, że jest ona bardziej jędrna, gładka i znika cellulit
  • Zachowanie prawidłowego metabolizmu- woda jest katalizatorem procesów metabolicznych
  • Wypłukiwanie toksyn- wyjątkowo istotne u osób odchudzających się
  • Zwiększenie sił witalnych- niedostateczne nawodnienie powoduje osłabienie, migreny i poddenerwowanie

Jak pić więcej wody

Woda a dieta

Picie dużych ilości wody to zalecenie większości diet odchudzających. Woda pomaga osobom walczącym z nadwagą na dwa sposoby. Po pierwsze, jak już wspomniano katalizuje ona procesy przemiany materii. Nietrudno więc się domyślić, że im jest jej więcej w organizmie, tym szybszy staje się metabolizm.

Ponadto, woda wypełniając żołądek niweluje poczucie głodu. Nie można oczywiście zastąpić nią posiłku, jednak pozwala unikać podjadania, będącego jedną z największych przeszkód na drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki

Jak urozmaicić wodę?

Dla wielu osób picie ponad 1.5 l wody dziennie wydaje się być nieosiągalne. W sprostaniu temu wyzwaniu pomóc może urozmaicenie smaku wody, które jednocześnie może dać również korzyści zdrowotne. Do szklanki wody można wrzucić plaster cytryny lub innego cytrusa. Napój ten sprawdza się szczególnie rano dostarczając dawki energii oraz witaminy C na cały dzień. Niektórzy dla poprawy smaku wraz z cytryną dodają odrobinę miodu. Ciekawym pomysłem jest również liść mięty lub bazylii w wodzie. W okresie dużej dostępności świeżych owoców również można je dodać do wody, w formie zmielonej lub w całości. Dla miłośników słodkości świetnym dodatkiem do wody będzie natomiast cynamon, posiadający szereg właściwości zdrowotnych, m.in. zdolność do redukcji poziomu cholesterolu.

 

Jak pić więcej wody? Jak często pić wodę? Woda z cytryną
5 (100%) 2 votes
  • Maria Korotal

    Zawsze dbałam o odpowiednią ilość wody aby organizm lepiej pracował. Słyszałam jednak parę razy o świetnych właściwościach wody wodorowej. Zastanawiam się nawet nad zakupem generatora, który znalazłam na wodah2.com. Jeśli rzeczywiście wspomaga odchudzanie oraz detoks, regeneruje organizm i poprawia wydolność, to myślę, że warto w niego zainwestować. Jak myślisz?