Ranking rollerów do masażu. Jakie rodzaje rollerów są najlepsze?

Rollery piankowe są sprzętem do ćwiczeń i fizjoterapii, które ostatnimi laty zyskały znacznie na popularności, z uwagi na swoje właściwości lecznice. Wspomagają one organizm w pozbywaniu się zgrubień na tkance łącznej, powstałe w efekcie zbyt intensywnych ćwiczeń lub wykonywania treningów, które są nie tylko zbyt częste, ale również pomijają fazę rozgrzewki i rozciągania mięśni. Za sprawą masażu wykonanego rollerem, mięśnie stają się bardziej elastyczne i szybciej się regenerują. Nic więc dziwnego, że są one jednym z chętniej kupowanych przyrządów fitness.

Czym kierować się przy wyborze rollera?

Na rynku dostępnych jest wiele typów rollerów, dlatego zastanawiając się jakie rodzaje rollerów wybrać dla siebie, należy pamiętać o kilku ważnych kryteriach:

  • roller nie może odkształcać się pod wpływem nacisku ciała;
  • im większa intensywność ćwiczeń, tym roller powinien być twardszy;
  • dobór kształtu i wielkości rollera do partii mięśni.

Ranking rollerów do masażu. Jakie rodzaje rollerów są najlepsze?

Jakie rodzaje rollerów są najlepsze?

Zwyższywszy na fakt, że nie każdy zainteresowany kupnem rollera jest profesjonalnym fizjoterapeutą lub instruktorem fitness, warto przed dokonaniem wyboru poznać aktualny ranking rollerów do masażu. Jest on opracowywany przez posiadających fachową wiedzę specjalistów, dlatego z całą pewnością polecane przez nich rollery (i uwzględnione tym samym w rankingu)  spełnią oczekiwania nabywcy i wskażą, które są najlepsze:

  1. Roller z pianki EVA – znajduje zastosowanie przede wszystkim podczas ćwiczeń stabilizacyjnych, koordynacyjnych oraz do pobudzenia mięśni głębokich. Jego struktura zapewnia utrzymanie optymalnego kształtu podczas wykonywanego masażu, co pozytywnie wpływa na stopień rozluźnienia mięśni i ich późniejszą regenerację;
  2. Roller z heksagonalnymi wypustkami – wykorzystywane przede wszystkim podczas indywidualnych ćwiczeń rozluźniających mięśnie w domowym zaciszu. Kształt i wielkość wypustek tego rollera sprawia, że masaż pobudza do pracy nawet najgłębsze partie mięśni, dzięki czemu regeneracja przebiega zdecydowanie szybciej niż to ma miejsce przy praktykowaniu wyłącznie ćwiczeń rozciągających. Za sprawą kształtu i zastosowania pianki o odpowiednim stopniu twardości, roller ten może być z powodzeniem wykorzystywane także przez osoby o większej masie;
  3. Roller długi – zalecany jest do ćwiczeń mięśni pleców, z uwagi na swoją długość i kształt, zapewniający stabilizację;
  4. Roller krótki – zalecany jest do ćwiczeń rozluźniającym po bardziej intensywnym treningu (np. w sali fitness);
  5. Roller tuba ze wzmocnionym rdzeniem– wyposażony jest w twardszy rdzeń niż ma to miejsce w tradycyjnie używanych wałkach, co wspomaga bardziej intensywny masaż mięśni. Jest ponadto zdecydowanie bardziej wytrzymały, dlatego z powadzeniem mogą go wykorzystywać także osoby o większej wadze.

 

RANKING ROLLERÓW DO MASAŻU 

1. HMS Wałek do masażu EVA Sprawdź!
2. Wałek piankowy Sprawdź!
3. HMS wałek fitness skręcany Sprawdź!
4. HMS roller długi 61cm Sprawdź!

 

Szukasz sprzętu sportowego? Sprawdź sklep trenujesz.pl

Ranking rollerów do masażu. Jakie rodzaje rollerów są najlepsze?
5 (100%) 2 votes