Jak zrobić domowe lody? Zdrowy deser

Lody należą do najpopularniejszych deserów. Jest to nie tylko smaczny, ale również zdrowy i stosunkowo niskokaloryczny przysmak. W sklepowych zamrażarkach dostępne są setki rodzajów lodów, jednak zdecydowanie najlepsze są te przygotowane samodzielnie. Będąc na diecie i dbając o linię, wcale nie musimy z nich zrezygnować. W domowym zaciszu z łatwością przygotujemy zdrową wersję deseru.

PRZEPIS NA DOMOWE LODY :

Składniki:

  • szklanka mleka 
  • szklanka kremowej śmietany
  • 6 żółtek jaj
  • 1/2 szklanki cukru brązowego lub ksylitolu
  • tabliczka gorzkiej 70% kakao czekolady/ pół laski wanilii/ miska zmiksowanych owoców

Przygotowanie:

Mleko należy zagotować ze śmietaną, po czym dodaje się żółtka jaj wcześniej utarte z cukrem. Podczas gotowania wskazane jest nieustanne mieszanie, aby mleko się nie przypaliło. Kolejnym etapem jest dołączenie składnika nadającego lodom smak. Może to być drobno pokruszona czekolada, masa owocowa, albo pół laski wanilii. Po wymieszaniu wszystkich składników całość gotuje się przez około 10 minut nieustannie mieszając. Kiedy masa mocno zgęstnieje należy ją przykryć i odstawić, aby nieco ostygła. Później wystarczy włożyć ją do lodówki na kilka godzin, po czym przełożyć do zamrażarki.

Smak lodów i dodatki

Jest wiele opcji smakowych do wyboru. W zależności od wyboru smaku zmieniają się nieco produkty niezbędne do wykorzystania oraz sposób przygotowania lodów. W celu zrobienia np. lodów jogurtowych trzeba zastąpić nim śmietanę, a przyrządzenie lodów śmietankowych wymaga po prostu rezygnacji z dodatków smakowych w postaci czekolady czy owoców. Co więcej, zimne desery dobrze smakują z dodatkami takimi jak wafle czy kawałki owoców sezonowych. Smaczna i ozdobna jest również posypka kokosowa. Można także serwować lody z bitą śmietaną, posypką czekoladową czy też z sosami w różnych smakach. Są to jednak rozwiązania bardzo wysokokaloryczne.

domowe lody

 

Lody na diecie odchudzającej

Jak wspomniano, lody są jednym z nielicznych deserów dozwolonych nawet na diecie odchudzającej. Wszystko jednak wskazane jest w granicach rozsądku. Ponadto, pomimo że często lody wręcz ułatwiają odchudzanie, są również takie które znacząco je utrudniają. Dzięki czemu jednak zwykle ten przysmak nie powoduje tycia?

  • Przyspieszony metabolizm-  dzięki temu, że lody są zimne, przyspieszają metabolizm wskutek konieczności ogrzania ich w żołądku. Organizm wytwarza więc więcej energii do czego zużywa zwiększonej ilości kalorii.
  • Zwiększone spalanie tłuszczu- dzięki dużej zawartości wapnia posiadającego taką właściwość

Niezwykle istotną kwestią jest wybór składników użytych do przygotowania lodów. Będąc na diecie lepiej zrezygnować z czekolady na rzecz owoców. Ponadto, można również zmniejszyć ilość cukru podawaną w przepisie. Niewskazana jest jednak przesada w tej kwestii, gdyż prowadzi to do przemrożenia deseru. Większym problemem w przypadku lodów zdaje się być jednak duża zawartość tłuszczów a nie węglowodanów. Dlatego warto zastąpić śmietanę jogurtem, a tradycyjne mleko – sojowym.

Warto wiedzieć!

Przestrzegając diety odchudzającej nie trzeba rezygnować ze słodkich lodów. Wystarczy zastąpić cukier stewią – naturalnego pochodzenia słodzikiem pozbawionym kalorii.

Jak zrobić domowe lody? Zdrowy deser
5 (100%) 2 votes